
Eurooppalaisen energianhallinnan uusi standardi
Enico on julkaissut kevään aikana useita strategisia kumppanuuksia eurooppalaisten teknologiajohtajien, kuten AVESTAn, Rittalin ja Danfossin kanssa. Taustalla on ollut halu varmistaa Enicon asema sähkövarastoinnin edelläkävijänä, eurooppalaiseen teknologiaan ja huoltovarmuuteen perustuen. Viimeisimpänä solmittu belgialainen AVESTA-kumppanuus kattaa koko akkuteknologian arvoketjun, akkukennoista aina kierrätykseen asti.
”Meille tämä on ollut selvä suunta alusta lähtien. Sähkövarastoissa tarvitaan paitsi suorituskykyä, myös luotettavuutta, huoltovarmuutta ja läpinäkyvyyttä. Eurooppalainen teknologia on vastuullinen vastaus tähän tarpeeseen”, kertoo Enicon toimitusjohtaja Marko Lähteenmäki.
Uniikki, modulaarinen rakenne – kustannushyötyä asiakkaille
Jupiterin patenttia odottava rakenne mahdollistaa markkinoiden nopeimman ja joustavimman toteutuksen – jopa kymmenen kertaa nopeammin ja kymmenen kertaa pienemmillä infrakustannuksilla. Asiakashyöty perustuu asennustapaan, joka vähentää huomattavasti tarvetta infralle ja kaapeloinnille. Modulaarinen Enico | Jupiter skaalautuu 300 kW teho- ja 375 kWh energiaportaista aina laajoihin satojen MW/MWh kokoluokkien järjestelmiin asti.
“Modulaarisuus ja moduuleihin sisään integroitu teknologia tulee tehostamaan sähkövarastohankkeita huomattavasti. Rakenne mahdollistaa skaalautumisen joustavasti asiakkaan tarpeiden mukaisesti – tässä syntyy aidosti erilaistava, enicolainen tapa toteuttaa sähkövarastohankkeita,” jatkaa Lähteenmäki.
Älykkäästi ansaitseva sähkövarasto
Enico | Jupiter sisältää integroidun automaation sekä tekoälypohjaisen energiakaupan ja joustopalvelun. Jupiterin sydän onkin Enicon oma virtuaalinen EMS-järjestelmä, jolla sähkövarastoa hallitaan. Enicon EMS hyödyntää AI-ohjattua optimointipalvelua, jolla seurataan markkinaa reaaliaikaisesti ja ohjataan sähkövarastoa tuottavimpiin käyttökohteisiin – automaattisesti ja ilman manuaalista säätöä.

Uusi tuote, uudistunut brändi – rohkeasti horisonttiin
Enico | Jupiter ei ole vain uusi tuote – se on samalla konkreettinen ilmentymä Enicon tavasta ajatella toisin. Se kiteyttää sen, mikä on rakennettu yrityksen DNA:han alusta asti – kyky nähdä pidemmälle, ja rohkeus rakentaa tulevaisuuden ratkaisuja jo tänään.
”Tämä oli meille luonnollinen hetki uudistaa myös Enicon brändiä ja sanoittaa mielikuvallisesti se edelläkävijän rooli, jossa olemme jo teknologisesti. Teollisena yhtiönä, Enicossa on ollut poikkeuksellisen vahva halu jo alusta asti rakentaa tunnistettava ja erottuva brändi. Uudistunut Enico haluaa haastaa sähkövarastomarkkinan vanhat oletukset ja toimia asiakkailleen oppaana sinne, minne markkina on vasta menossa”, linjaa Enicon markkinointijohtaja Tiina Karppinen.
Lisätiedot:

